§ 18
Informování zákazníka o obchodech, které pro něj obchodník uzavřel
[K § 15 odst. 1 písm. e) zákona]
(1) Obchodník je povinen písemně informovat zákazníka o obchodech, které pro něj uzavřel a o případech využití investičních nástrojů zákazníka za podmínek podle § 12 odst. 5, nedohodl-li se zákazníkem jinak, a to ve lhůtě dohodnuté se zákazníkem, nejméně však jednou za kalendářní čtvrtletí.
(2) Obchodník je povinen písemně informovat zákazníky o poskytování investiční služby podle § 4 odst. 2 písm. d) zákona nejméně jednou za kalendářní čtvrtletí, nedohodne-li se zákazníkem, že zákazníka informuje při každé dispozici s investičními nástroji nebo peněžními prostředky v portfoliu. Pokud smlouva se zákazníkem umožňuje obchodníkovi obhospodařovat portfolio i způsobem, který využívá pákový efekt, je obchodník povinen zákazníka písemně informovat nejméně jednou za měsíc. Obchodník je povinen písemně informovat zákazníka alespoň jednou za rok o strategii obhospodařování portfolia.
(3) Informace podle odstavce 2 musí zákazníkovi umožnit posoudit výsledky poskytované investiční služby a musí obsahovat alespoň
a) stav a ocenění portfolia, včetně identifikace a ocenění jednotlivých nástrojů v portfoliu, způsobu ocenění, určení výkonnosti portfolia a stavu volných peněžních prostředků na počátku a na konci období,
b) celkový objem poplatků a dalších nákladů účtovaných zákazníkovi za období, včetně jejich popisu,
c) údaje o všech plněních přijatých obchodníkem nebo jeho zaměstnanci od třetích osob v souvislosti s poskytnutím investiční služby zákazníkovi a
d) celkový objem dividend, úroků a dalších plateb přijatých do portfolia během období.
(4) V případě, že došlo ke změně oceňovacích metod některé z částí portfolia, musí informace podle odstavce 2 obsahovat také oznámení o této změně a vyčíslení důsledku změny na hodnotu portfolia.